Advertisement

Güneydoğu turunda Suriyeli sığınmacıların kampı beni çok etkiledi. MEB Şube Müdürü de olan Mehmet Asutay ve yöneticileri kamptakiler 'baba' gibi görüyor. Günde 18 saat kampta olan Asutay'a çocuğu 'Bize de misafir ol da yüzünü görelim baba' diyormuş

Cumartesi sabahına Şanlıurfa'da uyandık, erkenden önce "Göbeklitepe"ye, sonra da Harran'a geçtik, Akçakale sınır kapısına gittik ve gördük ki oradaki gümrük muhafaza memurları kelle koltukta çalışıyorlar, karşı tarafta elleri silahlı gençler var ve kendi aralarında bile birlik yok, kavga ve sürtüşme had safhada. Bu arada görüştüğüm tüm Urfalıların bir merakı var diyorlar ki; "Halen Çalışma Bakanı olan Faruk Çelik milletvekili olduktan sonra Urfa'nın çehresi değişti, alt ve üstyapı yatırımları arttı. Bölgenin her derdiyle bizzat ilgileniyor. Acaba gelecek yerel seçimde Urfa Büyükşehir Belediye Başkan adayı olacak mı?"

35 BİN KİŞİ KALIYOR
Akçakale sınır kapısından, Akçakale Süleymanşah Konaklama Tesislerine gittik, normalde 10 bin kişi diye başlanmış ama şu an sayı 35 bine çıkmış durumda ve burada 'baba'lar var. Hani sizin evinize babanız bakar ya burda da kamptakilerin günde 3 öğün yemek, duş, çay, şeker olduğu gibi eğitim, sağlık, eğlence, bakım gibi her türlü ihtiyaçları, kamp yönetimi tarafından karşılanıyor.
Kamp Akçakale Kaymakamı Eyüp Fırat'ın orkestra şefliğinde müdür Halil Tekyıldız, yardımcıları Mehmet Asutay ve Bekir Engül tarafından yönetiliyor. Bizi de kampta İlahiyat hocası ve MEB Şube Müdürü de olan Mehmet Asutay bilgilendirdi, gezdirdi. Gördük ki kamptaki misafirlerimiz onları "baba" gibi görüyorlar. "Günde 18 saat buradayız diyen Asutay'a eşi, "Ben de sığınmacı olup seni ve ilgini görmek istiyorum" derken evladı da "Bize de sen misafir ol da yüzünü görelim baba" diyormuş."

EĞİTİM DEVAM EDİYOR
Akçakale Süleyman Şah Kampı 680 dönüm arazi üzerine kurulu 11 mahalle, eğitim-kurs alanı olarak faaliyet gösteriyor. Konaklama tesisinde 5.129 adet 16 metrekarelik Türk Kızılayı acil aile çadırı ve 223 adet 98 metrekarelik çok amaçlı çadır kurulu. Bizden bir gün önce de AFAD prefabrik okul açmış.
5556 Suriyeli öğrenci her gün okula gidiyor. 45 adet dev çadırda prefabrik okul olarak eğitim 13.5 dönüm üzerinde kurulu. 12 sınıf 99 derslikte 5556 öğrenci, 267 Suriyeli öğretmen 19 Türk öğretmen görev yapıyor. Ana sınıflarında Türk öğretmenler normal sınıflarda ise Suriyeli öğretmenler ücretsiz görev almış. Sahra hastanesi alanı ise 1 mobil hastane kompleksi ve 5 adet çok amaçlı çadırdan oluşmuş. Hastanede acil, çocuk ve dahiliye poliklinikleri var. Hastane 50 yatak kapasiteli; 5 doktor
19 hemşire çalışıyor.

Çeşitli etkinliklerle Suriyelilerin motivasyonu yüksek tutuluyor

Tesiste çeşitli etkinlikler de var. Şiir ve Kardeşlik Gecesi, hafızlık kurs bitirme etkinliği, nişan, evlilik, direnişin ikinci yılı kutlamaları, resim sergisi, tiyatro oyunları, spor müsabakaları düzenlenerek Suriyelilerin motivasyonları yüksek tutuluyor. Kampta kalanlar kendi ürettikleri veya dışarıdan satın aldıkları malları kampın yol kenarlarında açtıkları pazarlarda alıp satıyorlar.