Advertisement

İspanyol El Pais gazetesi, gizli bir şekilde 20 yılı aşkın süredir özel sektörden başbakan Mariano Rajoy'un partisine aktarılan yüzbinlerce euronun kaydının çıktığını ileri sürdü.

Rajoy'un Halk Partisi Perşembe günü bir kez daha aralarında Rajoy'un da yer aldığı parti liderinin inşaat şirketlerinden usûlsüz para aldığı iddialarını yalanladı.  Yolsuzluk iddiası, partinin en kıdemli isimlerinin siyasi kariyerini tehdit ediyor.İspanya'nın en çok satan günlük gazetesi olan El Pais'in Rajoy'un 1997'den bu yana her 3-6 ayda bir yapılan ödemeler vasıtasıyla her yıl 25,200 euro aldığı iddiasının ardından Rajoy'un partisi, hiçbir parti liderinin maaşları dışında dışarıdan para almadıklarını söyledi.

El Pais'in ilk sayfasından verilen haberlerde, Rajoy'un Partisi'nin eski haznedarının muhasebe defterlerinden fotoğraflar yer aldı.

İspanyol Halk Partisi'nin genel sekreteri Maria Doolores de Cospedal, hesapların gösterildiği fotoğrafların sahte olduğunu savunarak, hiçbir üyenin normal maaşları dışında para almadığını ve rüşvet olayının olmadığı konusunda ısrar etti.

Cospedal, "Sadece tek bir muhasebe defterimiz var ve o da temiz. Saklayacak hiçbir şeyimiz yok" dedi.

İspanya Senatosu'nun Halk Partili başkanı Pio Garcia Escudero, iddia edilen hesaplardaki kendi adının geçtiği kredilerin doğru olduğunu kabul etmesine rağmen Cospedal, bunun diğer hesapları da doğrulayacağı anlamına gelmediğini savundu.