Microsoft'tan Xbox konsollarına zam
-
Microsoft, depolama ve bellek bileşenlerindeki maliyet artışları nedeniyle Xbox konsollarının fiyatlarını 1 Ağustos'tan itibaren dünya genelinde 100 ila 150 dolar artıracak.
ABD'li teknoloji şirketi Microsoft, depolama ve bellek bileşenlerindeki maliyet artışları nedeniyle Xbox oyun konsollarının fiyatlarını yükselteceğini açıkladı.
Microsoft'un açıklamasında, Xbox konsollarının fiyatlarının 1 Ağustos'tan itibaren dünya genelinde güncelleneceği bildirildi.
Açıklamada, 512 GB kapasiteli Xbox modellerinin fiyatının 100 dolar, 1 TB kapasiteli modellerin fiyatının ise 150 dolar artırılacağı belirtildi. Şirketin 2 TB kapasiteli modelin satışını sonlandıracağı da kaydedildi.
Microsoft, ABD'de Xbox konsollarının fiyatlarını Ekim 2025'te 20 ila 70 dolar arasında artırdığını hatırlattı. Açıklamada, "Yeni bir fiyat artışına ihtiyaç duyulmayacağını umuyorduk ve son birkaç aydır tedarikçilerimizle alternatif çözümler üzerinde çalışıyorduk" ifadelerine yer verildi.
"Mevcut bileşen krizinin etkileri oyun konsollarında daha ağır hissediliyor"
Şirket, konsollarda kullanılan depolama ve bellek bileşenlerinin maliyetlerinin 2,5 katın üzerinde yükseldiğini bildirdi. Bu maliyetlerin 2027 sonbaharına kadar yeniden 2 katına çıkmasının beklendiği vurgulandı.
Microsoft açıklamasında, "Tüketici elektroniği sektörünün tamamı mevcut bileşen kriziyle mücadele ediyor, ancak bunun etkileri özellikle oyun konsollarında daha ağır hissediliyor. Telefonlar, bilgisayarlar, hoparlörler ve diğer tüketici elektroniği ürünlerinin aksine, oyun konsolları genellikle karla değil, üretim maliyetlerinin altında bir fiyatla satılıyor" denildi.
Microsoft, Xbox konsollarını tüketiciler için daha erişilebilir hale getirmeyi hedefleyen yeni programları da duyurdu.
Bu kapsamda şirket, uygun ürünlerde taksitli ve faizsiz ödeme seçenekleri sunacak. Kullanılmış konsollar takas yoluyla daha düşük fiyatlarla yeniden satışa çıkarılacak, sertifikalı yenilenmiş Xbox konsolları da indirimli fiyatlarla satışa sunulacak.
ABD'li teknoloji şirketlerinden Apple da çip fiyatlarındaki hızla ve yüksek oranda artışı gerekçe göstererek bazı ürünlerinin fiyatlarını yükseltmişti.