Türk e-spor endüstrisi 400 bin oyuncuya ulaştı
Türkiye'de e-spor endüstrisi, 39,256 e-spor takımı ve yaklaşık 400 bin oyuncuya ulaştı. Dünya genelinde 160 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaşan e-spor, müzik ve sinema endüstrisinin büyüklüğünü geçti. Riot Games EMEA Bölgesi Espor Ürün Müdürü Burcu Güzel, Türkiye'de e-sporun, profesyonel oyuncuların, konvansiyonel sporcular gibi büyük anlaşmalara imza atabildiği, bir sektör haline geldiğini söyledi. Teknoloji alanındaki gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artıran başlıca etkenler oldu.
HANDE BERKTAN
Dünya genelinde 160 milyar doları aşarak müzik ve sinema endüstrisinin büyüklüğünü geçen e-spor, Türkiye’de hızlı büyümesini sürdürüyor. Teknoloji ve internet alanındaki gelişim, oyunların hem ulaşılabilirliğini hem de çeşitliliğini artırıyor. Bu durum da dijital ve mobil oyun sektörünün giderek büyümesini sağlıyor.
BloombergHT için sorularımı yanıtlayan Riot Games EMEA Bölgesi Espor Ürün Müdürü Burcu Güzel, e-sporun Türkiye’de, 400bini aşkın oyuncunun aktif yer aldığı bir sektör haline geldiğini söyledi. Güzel “Dünya genelinde e-spor pazarı oyun firmalarının önderliğinde gelişen bir pazar. Türkiye’de ise bugüne kadar kayıtlı 39,256 e-spor takımı mevcut. Ortalama 10 oyunculu olan e-spor takımlarını göz önüne aldığımızda bu rakamın 400 bin civarında olabileceğini söyleyebiliriz. Yine de ölçülmesi zor bir veri olduğunu belirtmekte fayda var“ açıklamasını yaptı.
“E-sporda, profesyonel kadın oyuncu sayısı hızla artıyor”
Son yıllarda e-spor ekosisteminde profesyonel takımların sayısının artışına dikkat çeken Burcu Güzel “Hem eski hem de yeni oyunların günden güne popülerliğinin artmasıyla League of Legends gibi devasa çevrimiçi savaş arenalarından (MOBA türü) VALORANT gibi taktiksel birinci şahıs nişancı oyunlarına (FPS türü) kadar çeşitli oyunlarda yarışan kadrolara yatırım yapan çok sayıda takım gördük. Öyle ki dünya çapında oldukça yüksek ödüller için düzenli olarak yarışan binlerce oyuncu var. Ayrıca e-spor özelinde ise herkesi daha eşit kılan bir durum söz konusu. Yalnızca güce ve atletizme dayanmayan bir alandan söz ediyoruz. Bu da birçok insanı bilgisayar ya da mobil oyun cihazlarının başına geçildiğinde, konvansiyonel sporlara kıyasla daha eşit kılıyor. Belki bu açıdan bakarak kadınların son dönemde e-sporda daha katılımcı ve başarılı olduklarını ifade edebiliriz” dedi.
E-spor oyuncusu olmak için neler gerekli?
E-spor oyuncusu olmak, yetenek, özveri ve ekip çalışması yetilerinin bir arada olmasını gerektiriyor diyen Burcu Güzel, “Sporcunun hangi oyunda yetenekli olduğunu keşfetmesi, bu oyun ya da oyunların özelinde bir strateji ve taktik geliştirmek üzere çok çalışması, bu anlamda özel bir antrenman programına sahip olması ve takım uyumu için elbette takımca yapılacak çalışmalara katılması büyük önem taşıyor. Bunun yanı sıra, hızlı karar verme, disiplin, takım arkadaşlarıyla etkin bir iletişim becerisi ve gelişmiş refleksler de son derece önemli. Daha rekabetçi bir bakış açısı edinmek için de sıklıkla farklı oyunları, farklı maçları takip etmek, araştırmalar yapmak ve kendini bu alanda geliştirmek için yenilikçi adımlar atmak da iyi bir e sporcu olmanın temel gereksinimleri arasında diyebiliriz” açıklamasını paylaştı.
“Popüler e-spor oyuncuları, büyük anlaşmalara imza atıyor”
E-spor oyuncularının kazançlarını sorduğum Burcu Güzel “Kazançları, büyük ölçüde oyuncunun yetenek seviyesine, oynadıkları oyunun popülerliğine ve takımın başarısına bağlı. Ayrıca e-spor oyuncularının kazançları, sektördeki rekabetin etkisiyle belirgin bir şekilde değişebiliyor ve aldıkları maaş da bir sporcudan diğerine farklılık gösterebiliyor. Bu nedenle bir rakam telaffuz etmek yanıltıcı olabilir. Çoğu e-spor takımı, oyuncularına takımlarında oynaması karşılığında sabit maaşlar ve primler sunuyor. Bu kazanımlara, turnuvadan aldıkları ödüller ve sponsorluk anlaşmalarının gelirleri de eklenebiliyor. Artık popüler e-spor oyuncuları tıpkı ünlü konvansiyonel sporcular gibi büyük anlaşmalara imza atabiliyor” yanıtını verdi.